0
(0)

Problem wypadających włosów jest niestety dość powszechny. Pierwszym krokiem, który zazwyczaj podejmują osoby zmagające się z tą dolegliwością, jest wybranie się do drogerii po masę kosmetyków. Wcierki, odżywki czy specjalne szampony, to jedynie próba zwalczenia objawu, ale warto się zastanowić, co jest jego przyczyną. Na początek najlepiej jest wykonać badania, pod kątem ewentualnych chorób czy zaburzeń hormonalnych. Jeśli to będzie wykluczone, możliwe, że przyczyna leży po stronie niedoborów. Odpowiednia dieta na wypadające włosy może w tym pomóc!

Niezbędne mikroskładniki oraz gdzie je znaleźć

Dieta na wypadające włosy powinna być bogata m.in. w aminokwasy takie jak L-cysteina i L-metionina, ponieważ stymulują one wzrost włosa. Znajdują się one m.in. w mięsie, jajkach, w orzechach włoskich, w rybach, nabiale, w pistacjach i nasionach słonecznika. Ważne będą także mikroskładniki, jak cynk (ostrygi, wątróbka, chleb żytni migdały, pestki dyni) i miedź (produkty zbożowe, rośliny strączkowe, kakao, orzechy, mięso, ryby).

dieta na wypadające włosy

Jakie witaminy powinna zawierać dieta na wypadające włosy?

Moc witamin również potrafi zdziałać cuda na wypadające włosy. O jakich witaminach mowa? Głównie będą to witaminy A, C, E oraz D. W przypadku tej ostatniej, niezbędna będzie suplementacja, ale pozostałe składniki znajdziemy w diecie. Witamina A to np. szpinak, jarmuż, jajka, mleko i przetwory mleczne, E to nasiona i orzechy oraz oleje roślinne, natomiast C to głównie owoce i warzywa.

Czy podobał Ci się nasz wpis?

Średnia ocena 0 / 5. Ilość głosów: 0

Brak oceny. Zagłosuj jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *